Sunday, April 27, 2014

Cookies med chokolade og hasselnødder

Cooooookies! Det her er de absolut bedste cookies, og jeg laver dem altid sammen med min veninde. Både hvis vi bare skal hygge, men også hvis vi skal nogle steder hen og vil have lidt snack med. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg lavede dem første gang, men det er efterhånden mange år siden. De er hurtige og lette at lave og smager super godt.
Hvis de laves i samme størrelse på billedet bliver der ca. 20 stk.




Ingredienser
75 g blødt smør (stue temperatur)
100 g sukker
50 g brun farin
1 æg
150 g hvedemel
1 tsk vaniljesukker
½ tsk natron
½ tsk fint salt
100 g mørk chokolade (min. 70%)
50 g hasselnødder


Fremgangsmåde
  • Forvarm ovnen til 175 grader
  • Rør smør og sukker til en ensartet masse
  • Tilsæt farin og æg og rør godt.
  • Sigt mel, vaniljesukker, natron og salt i og bland til det er fordelt.
  • Hak chokolade og nødder groft (efter smag) og tilsæt til dejen.
  • Form små kugler af dejen. De må gerne være lidt høje i det.
  • Bag dem i ovnen ca. 7 minutter. Efter min mening skal de være bløde og ikke sprøde og det bliver de omkring 5-8 minutter afhængigt af størrelsen.
  • Kan både nydes lune eller dagen efter (opbevares i en lukket pose)





No comments:

Post a Comment